V jednoduchosti je krása: Najobľúbenejšia hruškovo-jablková výživa pre veľkých aj malých labužníkov

  • 25.09.2018

Poznáte to. Pohľad na typickú jeseň v záhrade vám napovie, že ovocie, ktoré ešte zostalo na stromoch, by sa mohlo použiť na niečo, čo vám bude pripomínať slnečné dni a príjemnú letnú náladu aj počas jesenných upršaných dní. Ak k tomu máte doma ešte aj deti, o to lepšie. Urobíte radosť aj im.

Domáca výživa

Základom je domáce ovocie

Jablká sú akýmsi symbolom jesene. Nevieme si predstaviť typickú starú záhradu, v ktorej by nebola aspoň jedna jabloň. Toto chutné ovocie má nespočetne veľa odrôd a chutí. Niekto obľubuje sypké a sladké jablká, niekomu zasa vyhovuje kyslá, ale o to šťavnatejšia odroda. Jablká obsahujú veľké množstvo vlákniny. Tá pomáha nášmu telu predovšetkým v tráviacom systéme. Okrem vlákniny je jablko bohaté na mnohé vitamíny a minerály. Odporúča sa zjesť denne aspoň jedno jablko, aby bol človek zdravý a vybudoval si dobre fungujúci imunitný systém.

Jablká

Viete ktoré ovocie je sestrou jablka? Je ňou hruška. Aj toto ovocie patrí k veľmi hodnotným druhom ovocia, rastúcim v našom teplotnom pásme. Rovnako ako pri jablkách platí, že konzumácia ovocia vypestovaného práve v našom podnebnom pásme, je pre naše telo zdraviu najprospešnejšie. O hruškách sa hovorí, že pomáhajú udržať väčšiu koncentráciu a sústredenosť a celkovo udržujú náš mozog v dobrej kondícii.

Hrušky

Vráťme sa k receptu na dezert práve z hrušiek a jabĺk. Detská výživa, typická jablková, tu bola odjakživa. Iste si ju všetci dobre pamätáte. Vyrobte si ju doma z ovocia z vlastnej, či susedovej záhradky (ak vám ovocie podaruje, svojpomocné nálety na susedovu záhradu neodporúčame) a oživte tak spomienky na detstvo.

Čo budeme potrebovať a ako budeme postupovať

V našom prípade sme použili ako hlavné ovocie hrušky, ku ktorým pridáme menšie množstvo jabĺk. Pri výrobe ovocnej výživy v tomto recepte zabudneme na pomerovú matematiku a budeme sa riadiť iba vlastnými chuťovými bunkami. Pri úvahách nad množstvom ovocia a cukru treba myslieť na to, že počas varenia sa zmenší objem asi tak na polovicu. S cukrom opatrne, berte do úvahy kyslosť ovocia, ktoré používame.

Hrušky a jablká si umyjeme, očistíme a nakrájame na menšie kusy. Ak chceme pripraviť výživu pre menšie detičky, je dobré ovocie aj ošúpať. V našom prípade sme nechali aj šupky. Je v nich predsa kopec skvelých vitamínov.

Nakrájané ovocie

Nakrájané ovocie dáme do hrnca, podlejeme trochou vody a necháme pomaly rozvariť. Občas zmes premiešame. Ak sa nám voda rýchlo vyparí, znova jemne podlejeme vodou. Dôležité je, aby sa ovocie pekne rozvarilo a neprihorelo na dne hrnca. Pozor však na priveľa vody, ktorá nám nakoniec zmes môže značne rozriediť.

Ovocie na výživu

Domáca výživa

Ak už máme pocit, že je zmes pekne rozvarená, pridáme cukor a škoricu na dochutenie. Keďže sú hrušky dosť sladké, pridali sme naozaj len minimum cukru. Všetko spolu premiešame a rozmixujeme v hrnci s ponorným mixérom na hladkú konzistenciu a necháme zmes ešte chvíľu prevrieť.

Domáca výživa

Domáca výživa

Hotovú výživu nalievame ešte horúcu do čistých pohárikov na zaváranie a zaviečkujeme. Skvelá pomôcka pri plnení akejkoľvek zmesi do pohárov je napríklad takýto malý lievik, ktorý má široké a krátke hrdlo. Výživa sa ľahko nalieva a nekvapká pri plnení nikam inam než do pohárov.

Domáca výživa

Domáca výživa

Sterilizovať či nie?

Ak plánujeme ovocnú výživu konzumovať ihneď, nie je potrebné ju sterilizovať ako klasické zaváraniny. Stačí naplnené poháriky otočiť ešte horúce hore dnom a počkať, kým vychladnú. Ak si chcete na tejto dobrotke pochutiť aj počas zimy, určite vložte poháriky na približne 20 minúť do hrnca s trochou vody aby sa výživa zasterilizovala a tak sa časom nepokazila.

Domáca výživa

 

Text a foto: Mgr. Zuzana Mišotová

Diskusie na tému článku